Professorat

Montse Pieres

Neix a Caldes de Montbui (Catalunya). Inicia els estudis musicals a l’EMM Joan Valls als vuit anys just quan es crea l’escola de Música al Casino de Caldes l’any 1975.
Paral.lelament als estudis de música al Conservatori cursa la carrera de Magisteri a la UB diplomant-se en l´especialitat de Ciències. Posteriorment acaba el Superior al Conservatori en l´especialitat de PIANO amb el mestre Angel SOLER.
Aprofundeix en els estudis de música de cambra I es forma com a repertorista amb Àngel Soler i pedagogia amb Stanislav Potchekine al Conservatori del Liceu. També ha ampliat la seva formació amb cursos de pedagogia Irineu Segarra, Kurtag, Wuytack i cursos de lideratge I motivació d’equips.
És professora de l’EMM Joan Valls des de l’any 1985 i n’ha estat cap d’estudis i secretària acadèmica als anys 90. També ha treballat a l’EMM de Lliçà d’Amunt com a professora de piano durant 8 anys i com a professora de Música a secundària a l’Escola Pia de Caldes de Montbui el curs 96-97.
Ha actuat com a solista i com a pianista acompanyant per Catalunya, Espanya, França i Alemanya.
Actualment compangina la tasca docent del piano amb la de repertorista de diferents instruments a l’EMM Joan Valls on és la Directora des de l’any 2006.

Abel Batlles

Nascut a Caldes de Montbui l’any 1994, Abel Batlles va iniciar els seus estudis musicals a l’EMM Joan Valls amb el professor Toni Galán. Després de passar pel Conservatori Josep Maria Ruera de Granollers va accedir a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), on va estudiar amb el clarinetista Xavier Castillo.
Batlles ha rebut classes magistrals de Yehuda Gilad, Harri Mäki, Aart Rozeboom, Venancio Rius, Oskar Espina i Lorenzo Coppola, entre d’altres. L’estiu del 2018 participa a l’edició de la Soloist Academy a Suïssa, on rep classes de Pascal Moraguès, Dmitry Rasul-Kareyev i Michel Westphal. També ha guanyat el Premi “Joven Talento” al concurs del Vè Curs Internacional de clarinet Allegro (La Vall d’Uixó) i el Primer premi al XIè Concurs de Música de Cambra Higini Anglès de Reus amb el Metropolitan Clarinet Quartet.
Des del 2014 col·labora regularment amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb la qual ha realitzat més de 100 programes. A part també ha col·laborat amb la Banda Municipal de Barcelona, la National Youth Orchestra of the Netherlands, l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat, la GIOrquestra, l’Ensemble Bcn216 i l’Orquestra de Girona, entre d’altres.
Amb aquestes orquestres ha tocat al Palau de la Música Catalana, Auditori de Barcelona, Gran Teatre del Liceu i als teatres i auditoris més importants de Catalunya. També ha fet concerts a Espanya, Portugal, França, Bèlgica, Holanda i Abu Dhabi en festivals com Le Touquet International Music Masters (Le Touquet-Paris-Plage), Muziekzomer (Apeldoorn), al Festival de Peralada, al Festival de Torroella de Montgrí en tres ocasions, al Festival dels Jardins de Pedralbes, al Polo Music Festival o al Festival de música de la Cerdanya, entre altres.
Ha compartit escenari amb artistes internacionals com Juan Diego Flórez, Fazil Say, Michael Feinstein, Jan Lisiecki, Kolja Blacher, Lukas Geniusas, Iwona Sibotka, Katrien Baerts, Karen Vourch, Albert Guinovart, Pepe Romero, Arnau i Abel Tomàs o el London Philarmonic Choir, i ha treballat amb directors com George Pehlivanian, James Ross, Ernst Van Tiel, Antony Hermus, Ola Rudner, Timothy Henty, Victor Pablo Perez, Antoni Ros-Marbà, Salvador Brotons, Rubén Gimeno, Diego Martín-Etxebarria i Ernest Martínez-Izquierdo.

Eduard Sobrado

Professor de violí, viola i conjunts instrumentals a l’EMM Joan Valls de Caldes de Montbui i a l’EMM Can Ponsic de Barcelona.Va estudiar a l’escola de Música de Barcelona amb Santi Aubert i Gerard Claret i més tard va ampliar els seus estudis amb Heriberto Fonseca. De ben jove entra a formar part de la primera promoció de la JONC, on rep consells de, entre d¡altres, Richard Luby, Corrado Bolsi, Angel Jesus García i Ondreg Lewitt. Com a membre de diferents formacions instrumentals ha tocat als principals auditoris de Catalunya (Palau de la Música Catalana, Gran Teatre del Liceu, l’Auditori,…) i Espanya (Auditorio de Zaragoza, Teatre Espanyol i Auditorio Nacional a Madrid,…) i l’estranger: Andorra i EUA (Baltimore, Washington i al Carnegie Hall de New York). Ha estat membre de l’”Orquestra de Cambra de Cervera” i de l’”Orquestra Julià Carbonell de les terres de Lleida” treballant amb directors com Josep Pons, Manel Valdivieso, Salvadó Mas, Xavier Puig i Alfons Reverté i instrumentistes de la talla de Barry Sargent, Paul Cortese, Cristoforo Pestalozzi i Kai Gleustenn. En l’actualitat forma part de la plantilla de l’”Orquestra Camera Musicae”, en una intensa activitat de concerts al llarg de Catalunya i l’estat espanyol, sota la batuta de directors com Salvador Mas, Salvador Brotons, Tomàs Grau i Jordi Mora i amb solistes com Claudi Arimany, Albert Guinovart o Núria rial, entre altres . La seva vocació pedagògica s’enriqueix en cursos i consells de professors com ara Merette Markussen,Anna Baget, Wolfgang Hartmann, Maria Kelemer o Joan Albert Amargós. Sent especial atracció per la pedagogia viva i activa i treballa amb alumnat amb necessitats educatives especials. Ha col·laborat amb gran quantitat de gravacions per a publicitat, teatre, cine i televisió.

Filippo Fanò

Juntament a la formació clàssica (llicenciatura superior en piano Cum Laude i Postgrau en Interpretació i Composició al Conservatori Superior de Música de Perugia – Itàlia, Diploma en Direcció d’Orquestra a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb el Mestre Xavier Puig) es dedica al coneixement i la practica de llenguatges musicals populars i moderns. El seu darrer àlbum (Pagine – Radar Music, disponible a Spotify i principals plataformes digitals) testimonia aquesta recerca a la “terra del mig” entre música culta i folklore.
Ha compost, interpretat i dirigit desenes de diverses formacions musicals del recital de piano a l’orquestra simfònica. Particularment fèrtil és la relació amb el teatre com a autor i/o interprete de més de 30 muntatges diferents: L’Elmetto Inglese, Decameron, L’Infinita Speranza di un Ritorno (producció Farneto Teatro, Teatro Franco Parenti Milá), Da una Stanza all’Altra, Le Tre Sorelle di A. Chekov, Pinocchio (dirigit i interpretat per Sergio Bustric, Premi Oscar amb La Vida és Bella), Le voci della Luna, Penombre, Claire, La Parrucca di Mozart (Llibret d’en Lorenzo Cherubini “Jovanotti”), Giungla, Tony&Maria, I Ragazzi della via Pal, Mack Is Coming Back (Théâtre du Galpon / Studio d’Action Théâtrale – Ginebra), Suite per Alda Merini (amb la participació de la Pamela Villoresi, premi Oscar 2014 amb La Gran Bellesa) per mencionar-ne alguns.
Resident a Catalunya des de fa més de 12 anys, ha actuat en festivals i teatres (Festival de la Pedrera, Mil·lenni Festival, JazzSi, Robadors 23, CosmoCaixa, White Summer Festival, Sala Barts, Teatre Colisseum i Tivoli de Barcelona, Teatro Olympia a Valencia, Centro Kursaal Elkargunea, IVAM Cada Alcoy, entre d’altres) actuant al costat d’artistes reconeguts com: Stefano Palatchi, Xavi Mira, Carme Conesa, David Pastor, Lydia Fairén, Eva Maria Cortés, Roger Berruezo, Josep Cortés entre d’altres Ha tocat i/o dirigit espectacles de teatre musical com: La Festa Salvatge – The Wild Party (Director Musical i Pianista principal; 4 nominacions als “Premis Butaca”), Sugar – ningù no és perfecte (Pianista Principal; Premi de la Crítica 2015, finalista en els Premios Max en el 2017), John&Jen (Director Musical i Pianista principal; 3 nominacions en els Premios de Teatro Musical Español), La Familia Addams (Director Musical i Pianista Principal; Prod.Let’s Go Enterteinment) i A Chorus Line (prod. Antonio Banderas – Teatro del Soho).

Susanne Spendlin

Susanne Spendlin va completar els seus estudis amb especialització en violoncel a l’Acadèmia de Música de Detmold (Alemanya) amb Marcio Carneiro. Alhora, va completar uns estudis en educació musical rítmica amb el piano com a especialitat principal a la mateixa acadèmia.

A Barcelona, va estudiar violoncel amb Lluís Claret i, posteriorment, violoncel barroc amb Bruno Cocset a l’ESMUC. Des de fa molts anys, exerceix com a violoncel·lista i toca regularment a l’Orquestra Simfònica del Vallès i a l’Orquestra de Cambra Catalana. Com a instrumentista i dins de l’àmbit de música de cambra, ha acumulat experiència en diversos cursos magistrals internacionals.

El 2021, va completar una formació en música comunitària (Músics sense Fronteres) amb l’objectiu de contribuir a la inclusió social de persones amb diferents orígens socials.

A més de la seva activitat artística, treballa des de fa molts anys com a professora de violoncel amb alumnes de totes les edats. Durant la seva llarga tasca a l’Escola de Música “Joan Valls” a Caldes de Montbui, ha acompanyat molts alumnes en el seu camí musical.

“Entusiasmar infants, joves i adults per a la música col·lectiva és un repte pedagògic i un objectiu que em preocupa tant com a violoncel·lista professional a l’orquestra com a professora d’instrument.”

Joan Bosch

Estudia flauta moderna amb Vicenç Prats i amb Magdalena Martínez obtenint el Títol de Professor en 1992. Durant quatre anys cursa classes de música de càmara amb Ángel Soler. Alain Polak, ho inicia en el món dels instruments històrics. Alumne de Marc Hantaï en l’Escola Superior de Música de Catalunya, pren suggeriments assíduament amb Wilbert Hazelzet. En 2008 obté el Títol Superior de música, especialitat instruments de la música antiga. Màster en musicologia, actualment està cursant el seu doctorat que versa sobre les deu simfonias de Josep Pons compostes a València en la primera dècada del segle XIX.

Ha rebut consell de mestres com: Raymond Guiot, Agostino Cirillo, Salvador Brotons, Eric Hoeprich, Donna Agrell, Alfredo Bernardini, Josep Borràs, Corrado Bolsi, Quartet Mosaïques, Manfredo Kraemer, Bruno Cocset, Lucy van Dael…
En el camp de la pedagogia és professor de l’Escola Municipal de Música Joan Valls de Caldes de Montbui, on dirigeix l’orquestra de flautes Flaustaff amb la qual ha guanyat el segon premi del Concurs Internacional d’Orquestes del Flautes de Nice de l’any 2017. Amb aquest grup ha participat convidat a la 1a i 2a edició de la Flute Ensembles Across Europe.

El seu CD A Pleasing Agreeable Style, dedicat a la música de cambra per a dues flautes de finals del segle XVIII, ha estat rebut amb molt bones crítiques per la premsa especialitzada. Crítica

Així mateix, al costat del seu col·lega Marco Brolli i el musicòleg Josep Dolcet, ha realitzat la revisió crítica dels duos de Carles Baguer, partitura editada per Edicionns Tritó. Partitura

Ha ofert concerts per diversos països formant part de diversos grups de cambra o de orquestres amb directors com Ottavio Dantone, Marek Strynkl, Alfredo Bernardini, Enrico Onofri, Pablo Valetti, Massimo Spadano, Aaron Zapico, Paul Goodwin i músics com Jacques Ogg, Wilbert Hazelzet, Marc Hantaï, Nuria Rial, Xavier Sabata, Isabel Rey, Lola Casariego, Kenneth Weiss, Marco Brolli, Carlos Mena, Maria Eugenia Boix, Marta Infante…

Ha estat membre del jurat del concurs de Joventuts Musicals d’Espanya en l’àmbit de la música antiga, vocal del Consell Estatal de les Arts Escèniques i de la Música i vocal de la Unió de Músics, així com vicepresident de GEMA (Grups Espanyols de Música Antiga).

Josep Pieres

Nascut a Caldes de Montbui. Als 10 anys entrà a formar part de l’Escolania de Montserrat on va estudiar cant aconseguint ser solista contralt, piano i violí. Continua els estudis musicals al Conservatori Municipal de Música de Barcelona on també hi estudia trompeta i després cant, aconseguint tots els premis d’honor que oferta la carrera.
Ha estat membre de varies formacions orquestrals, tant de caràcter clàssic com modern tocant el violí i la trompeta. També ha estat director d’orquestra de càmera i actualment dirigeix varies formacions corals i imparteix classes de cant, cant coral, piano i llenguatge musical. Ha estat guardonat amb diversos premis, entre ells el premi a la millor veu de baix en el Eugenio Marco a càrrec dels Amics de l’Òpera de Sabadell i becat pels amis de l’Òpera de Catalunya i el premi “primer contracte” organitzat pel teatre Fortuny de Reus entre altres.
Actualment compagina les tasques de mestre de cant amb les de concertista (Òpera ,Sarsuela i Oratoris), actuant en els mes prestigiosos Auditoris de tot el continent Europeu i actuant amb les millors orquestres del País i estranger. Ha enregistrat nombrosos CD i DVD, un d’ells amb la mateixa OBC.

Miguel Villar

Va estudiar grau superior de música clàssica en la seva Pamplona natal, on va tocar en nombroses bandes, grups de cambra i jazz. El 1999 es va instal·lar a Barcelona i des de llavors no ha parat de tocar amb infinitat de grups i ha realizat més de 40 enregistraments discogràfics, com a sideman i com a líder. Ha actuat en els més prestigiosos clubs de jazz d’Europa i Amèrica com el Blue Note de Nova York, San Francisco Jazz Center, Budapest Jazz Center, Porgy & Bess de Viena, Bimhaus d’Amsterdan, Jamboree de Barcelona, així com en Festivals de Colòmbia, Brasil, Argentina, el Marroc, Egipte, França i Espanya.
Ha actuat i / o gravat amb figures de la talla de David Mengual, Carme Canela, Dani Perez, Javier Colina, Kase O, Martirio, Sílvia Perez Cruz, Horacio Fumero, Masa Kamaguchi, Jorge Rossy, Donald Harrison, Wiclife Gordon, Terell Stadford , Bill Mchenry, Joe Smith, Albert Sanz, David Xirgu, Sergi Sirvent, Marco Mezquida, Giulia Valle i Guillermo Klein.
Ha sigut i és membre habitual de formacions estables com Miguel Villar Quartet, David Mengual Slow & Canela, David Mengual Free Spirits Big Band, Giulia Valle Ensemble, Jaume Llombart Sextet, Toni Vaquer Kraken, Toni Vaquer and the Voodoo Childrens Collective, Mula Group, Kaleidoscope, Silver Gueishas, Rai Castells Quintet i Guillermo Klein Sextet.
En la seva experiencia com a docent, destacaria la seva labor com a professor de saxòfon, conjunt instrumental i harmonia a l’Escola de Música Municipal “Joan Valls” de Caldes de Montbui desde el any 2013 fins l’actualitat. Anteriorment, ha sigut professor de música del l’escola de música “El Musical” de Bellaterra entre els anys 2003 i 2007 i de l’escola de música E8 de Terrassa entre els anys 2012 i 2014.
Per altre banda, va ser convidat per ‘La asociación española Juvenil Movimiento por la Cultura Libre”per participar al “Encuentro Internacional de Música i Artes Escénicas” WIM(What is Music) com a professor del curs “Creación y Melodia” l’any 2018, així com a professor de Saxòfon Jazz dins del “IXFestival Internacional de Saxofón y Jazz, Villa de Teror 2020 (Gran Canaria), i properament farà una masterclass al Festival de Jazz i Folk “Els Set Inferns” de la Seu d’Urgell.
La seva metodologia es basa en el desenvolupament de la capacitat auditiva, l’aptitiud rítmica, i l’experiència sensible envers la recerca del so personal de cada alumne/a. La motivació de l’alumne/a, a través de l’aprenentatge de melodies estimulants i d’estils diversos, d’acord amb l’edat, és un dels eixos pedagògics sobre els que es basa.
La seva experiencia com a músic es molt extensa, ja que va començar a fer concerts als seus inicis amb 8 anys, però cal destacar la seva labor com a saxofonista i coordinador de les Jams de Jazz del club musical Robadors 23 desde l’any 2003 fins l’actualitat, 20 anys, tots els dimecres.
L’any 2016 guanya el “Premi BBK Jazz” a Millor Disc de l’any per “Around the Space” by Miguel Villar Trio, del segell Moskito Records. L’any 2019 va gravar un disc com a compositor amb el grup “Miguel Villar Quartet” anomenat “Apàtrida” per al segell Fresh Sound New Talent.
Cal destacar el concert que va fer dins de les “Festes de la Mercé” 2022 al Teatre Grec, amb la llegenda de la música brasileira Guinga, la gira que va fer al gener del 2023 a Madrid i al Pais Vasc amb el gran Javier Colina i la jovenísima Rita Payés i els concerts amb la Giulia Valle Group (amb el Marco Mezquida) a un dels clubs de jazz mes importants del mon, el “Blue Note” de New York. Per ultim destacaria la col·laboració com a saxofonista al ultim disc de la Silvia Perez Cruz (Toda la Vida, un dia), i la participació a 3 concerts programats al festival “El Grec”, el proper juny.

Imma Prió

L’Imma Prió Fillat té el títol professional de piano del pla 66 al Conservatori del Liceu i és llicenciada en filologia alemanya per la UB.
Ha cursat el màster de Musicoteràpia per la UB, és diplomada en la metodologia Dalcroze i té fets dos cursos de la metodologia Edgar Willems i toca quatre acords amb la guitarra.
Ha treballat a l’escola de música de Tremp i a l’escola de música itinerant dels Pallars.
Des del 2008 treballa com a professora de piano i de llenguatge musical a l’escola municipal de música Joan Valls de Caldes de Montbui.

Pep Mula

Titulat superior en l’especialitat de bateria jazz a l’ESMUC i desenvolupa la seva tasca professional com instrumentista en diferents formacions dins de l’àmbit del jazz i la música improvisada. Durant la seva trajectòria sempre ha combinat la seva tasca com instrumentista amb la vessant pedagògica com a professor de bateria. Actualment, és professor l’EMM Joan Valls i a l’EMM de Sant Feliu del Llobregat.

Jorge Abadias

Guitarrista en el més ampli sentit, al llarg de la seva trajectòria musical ha format part de projectes com Endavant, Tapan group, keices, Marcos Sanchez quintet, Wachisneis, Gos verd, Saltes per alguna cosa, Andoni Arcilla Group o Nevermind trio dentre una llarga llista. Membre fix i compositor d’aquestes dues darreres formacions, a l’estiu del 2012 publica “A tablero” primer treball al seu nom. El 2015 publica juntament amb Marcos Sanchez el disc “Fragmentos”, treball que aquesta ocasió mostra juntament amb Javier Callen, Miguel Fernández, Carlos Falanga i el mateix Marcos Sanchez. Habitual de l’escena jazzística al País Basc, Saragossa i Barcelona.

Ferran Saló

Nat en el sí d’una nissaga de músics sardanistes de l’empordà, estudia violí al Conservatori Municipal de Música de Barcelona amb Jacinta Torner i Mariano Sainz de la Maza, finalitzant el grau profesional de violí amb el violinista Gerard Claret a l’Escola de Música de Barcelona. Posteriorment inicia els estudis de viola amb l’americà Carl Barriga al Conservatori de Badalona i més tard amb Aureli Vila al Conservatori Superior de Música del Liceu fins obtenir el títol de Grau Superior de Viola.
Ha realitzat cursos de postgrau amb Emilio Mateu, Bruno Ciurana i Enrique de Santiago.
Ha col.laborat o format part de la majoria de formacions orquestrals o de música de cambra del país: Orquestra Sinfònica del Vallés, Orquestra Sinfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya(OBC), Orquestra Solistes de Barcelona, Orquestra Solistes de Catalunya, Orquestra de cambra del Real Cercle Artístic, Orquestra de cambra Gonçal Comellas, Virtèlia Sinfonieta, etc. Actualment forma part de L’Orquestra de Cambra Catalana dirigida per Joan Pàmies i del quartet de corda “Havel Quartet”. Amb aquestes formacions ha realitzat concerts per Espanya, Europa, Amèrica llatina i la Xina.
Imparteix clases de violí, viola, música de cambra i dirigeix les orquestres infantils i juvenils a les escoles municipals de música de les poblacions de Caldes de Montbui i La Garriga.

Ruth Serradesanferm

FORMACIÓ
  • 2003 Títol de Grau Mig de Piano Pla 66 a l’escola municipal de música Joseph Aymerich de La Garriga, al Conservatori de Terrassa i al Conservatori Liceu de Barcelona.
  • Educació Musical Edgar Willems (255h). Assossiació Internacional d’Educació Musical Willems. 2004/2006.
  • Rítmica Jaques-Dalcroze (192h). Escola de Música Joan Llongueres. 2017/2018. Crea el teu projecte artístic i educatiu (36h). Escola de Música Joan Llongueres. 2018.
  • Jugant amb la Música, nivell 1 (56h). Instituto Gordon de Educación Musical España. 2021.
  • Jugant amb la Música, nivell 2 (56h). Instituo Gordon de Educación Musical España. 2022.
  • Curs Direcció Cors Infantils (60h). Secretariat de Corals Infantils de Catalunya. 2020.
  • Professora de música amb més de 25 anys d’experiència en la docència a nens i adults. Molt especialitzada i formada sobretot en les primeres etapes de sensibilització musical.